Aurora Krea

Creativitat aplicada & Angewändte Kreativität

Com he calculat les peces a tallar per a una funda de carnet diferent

Tornem als reptes, aquest és fàcil.

REPTE 36: La Inés m’ha demanat que li faci una funda de carnet de salut pel seu nebodet d’Estats Units. La veritat és que és un regal boníssim, especialment venint d’ella, que és pediatra. Però les mides del llibret són diferents que les que tinc ja per la mà, ella m’ha dit que la portada fa 14×22 cm.

Vull aprofitar aquest repte per ensenyar-vos com calculo les peces a tallar i cosir. No té gaire secret, però és el primer pas i és important pensar-ho bé per a què després el trasto sigui útil.

A mi m’agrada molt fer-me esquemes i dibuixos, queden amb el “meu estil” però es veu tot molt clar. Primer em dibuixo com ha de ser la funda, i em poso el llibret a dintre amb les mides. Després els marges, 2 cm a cada costat per si el llibret és una mica gruixut, i 1 cm a dalt i a baix, per a què entri fàcilment. La resta ja és més feeling: “flaps” laterals de 8 cm (una mica més que la meitat) i la butxaca de la targeta, que he fet una mica més ample que una targeta normal per a què pugui entrar.

image

I llavors traient les peces i afegint a tot arreu 1cm de marge de costura, aquí està el que havia de tallar:

image

Al final li vaig posar lletres i va quedar així:
image

image

Apa, i ara a volar cap allà!

Leave a Reply

Information

This entry was posted on July 13, 2014 by in bebè/Baby, complements/Accessoires, Uncategorized.
