Aurora Krea

Creativitat aplicada & Angewändte Kreativität

Un pitet des d’una tovallola vella – amb foto tutorial –

REPTE 31: Una tovallola vella, no la vull llençar perquè encara és suau [i amb aquest hobby meu he vist que la tela de tovallola és molt cara!], però és que té unes taques superlletges que ja no se’n van…

tovallola

Ala!, un pitet té la forma justa per a evitar les taques :-)

Així és com l’he fet:

1: Vaig tallar la forma d’un pitet que tenia i que m’anava bé en un paper. El vaig tallar i el vaig posar a sobre de la tovallola fixat amb agulles de cap.
paper

2: Vaig tallar la tovallola amb la forma escollida.
tallat

3: Això és el que em va costar més….decidir la tira del biaix que posaria al costat, perquè vaig intentar fer la vora doblegant la tela però no m’agradava…. . De color blau fosc.
biaix

4: I llavors cosir-la a tot el voltant.
cosir
cosit

5: Següent pas: la tanca. A mi m’agraden molt els “snaps”. Vaig comprar una “mini premsa” i alguns de plàstic al web http://www.kamsnaps.com i va bé.
snaps
premsant
Queda així:
tanca

De fet ja seria un pitet funcional, però vaig decidir afegir una mica de decoració. Com és blau, la idea era fer un núvol blanc amb un arc de Sant Martí. El núvol amb tinta i l’arc amb fil.

6: Vaig dibuixar el núvol en un troç de “freezer paper” (un paper que té adhesiu en un costat que s’activa amb la calor, per tant el pots planxar a la tela i queda enganxat)
núvol

7: I després vaig retallar el negatiu:
retallar

8: El vaig planxar a la tela:
planxa

9: Vaig aplicar la tinta tèxtil amb un pinzell. Aquí és igual si et surts de la ratlla :-)
tinta

10: Llavors vaig treure el paper, és clar.
treure paper

11: I vaig planxar el dibuix per a fixar la tinta. Aplicant calor amb un tovalló al mig, i sense moure la planxa.
https://lh4.googleusercontent.com/--_uXpoYWmFA/UesYHpxjtdI/AAAAAAAAJ54/dMt__tNy-GY/w468-h624-no/20130720_130629.jpg

12: Núvol fet, anem a l’arc. EScollint fils (gruixudets) de colors, vaig enfilar l’agulla i vaig fer com una puntada llarga i una mica sortida.

fils

I queda així!
pitet

One comment on “Un pitet des d’una tovallola vella – amb foto tutorial –

  1. Little guilty things
    October 17, 2013

    Per favor! que mono!

Leave a Reply

Information

This entry was posted on October 16, 2013 by in Uncategorized and tagged , , .
