Aurora Krea

Creativitat aplicada & Angewändte Kreativität

La satisfacció de fabricar amb les mans

Aquesta setmana he conegut l’imminent Ateneu de Fabricació Digital al barri de les Corts, un nou equipament municipal emmirallat en els Fab labs mundials. Una nau remodelada d’una manera austera però eficaç i un funcionari amb empenta d’emprenedor en sèrie seran els motors, i estic convençuda que funcionarà.

Em va fer pensar, en aquesta època que podem crear el que volem a dintre de les pantalles i de fet ens passem el dia mirant-les, a molts en falta posar la mà a dintre i treure alguna cosa física. Suposo que els artesans, o les persones que treballen amb les seves mans no ho deuen necessitar, però jo (batejada com a “enginyera de papers” per un company que dissenya cotxes a Renault) almenys necessito de tant en tant crear coses físiques.

I cada vegada més, no trobeu? Algunes persones cuinen, altres fan horts urbans, altres escriuen articles, pinten …a mi m’agrada dibuixar, tallar i cosir. Gaudeixo com una nana muntant un caos-ordenat de fils, teles i estris al meu voltant, barrejant tot i sent a estones estricta i a estones intuïtiva. I quan em poso alguna cosa que he fet jo i em diuen que em queda molt bé (a alguns els hi trec…però m’és igual), m’inflo. I quan regalo alguna cosa que he dissenyat des del principi pensant en aquella persona i veig que li agrada i li és útil, em pujo. I quan la meva filla juga hores amb alguna joguina que li he fet, al·lucino. I quan les coses no surten bé, torno a intentar!. Suposo que els hi passa als altres quan els hi tasten les receptes, es mengen els fruits de les plantes del seu balcó, parlen amb els lectors, pengen una pintura,…

I és que crec, que fins i tot els fans dels ordinadors i els gadgets, necessitem tornar al món de tocar de tant en tant.

Image

Leave a Reply

Information

This entry was posted on June 30, 2013 by in Uncategorized.
